söndag 26 augusti 2018

Sensommarn är här nu...

Bloggen min blev drabbad av virus, den låg nere en lååång tid. Hehe, så kändes det i alla fall. Precis då, under den långa tid (hehe) den var ockuperad av virustroll, hade jag en väldig skrivklåda. Förstås. Riddaren i nöden fick i gång den, men så hände samma sak igen. Min riddare, som åkte tillbaka till huvudstaden i kväll, tog kontakt med de högre makterna och skrev, på engelska, alla tekniska termer osv. Snabbt kom ett svar, från yttre rymden?, med beskrivning på vad som skulle göras. Och han kirrade det! "De" kommer inte på nytt.

Jag har börjat motionera igen, så sakteliga. 
Suddig bild på Lilla blåklockan vajande så lugnt i blåsten.

Jag antar att en sånhär smakar jättegott. Märk väl, jag antar.


Hej, flickorna mina! Så brukar Herr Husse hälsa då han kommer hem! 
Jag har accepterat att han menar dessa två flickor.
Men nog skulle det ju vara lite gulligt om jag också... Eller hur?

Nu är det sensommar. Och skymning redan vid tiotiden.

 Villa-avslutningen, veneziansk, venetiaden, venetiansk afton, osv, firades i gårkväll. Hela min familj (inte jag denna gång) firade där ute på ön. Brasa, facklor, raketer och hela faderullan som hör till. Vädret var fantastiskt fint. Jag tror att alla var och doppade sig, t o m de små. 

2 kommentarer:

  1. Så vemodigt det känns att ni firat avslutningen på villan! Jag gillar ju hösten, men det känns så slutgiltigt med den där avskedsfesten. Varför var du inte med? Fin bild på gossen i båten, lite vemodig, även den!
    Ja, husse kunde gott säga "mina TRE flickor!"
    Skönt att det fixat sig med din dator, det var så frustrerande att se rubriken på dina inlägg, men inte kunna se vad du skrev! Vilken duktig son du har!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Men så skönt att det blev ordning på bloggen! Ibland undrar jag hur vi skulle klara oss utan dessa tekniska avkomlingar. Pay back time, kallas det väl?
    Men Fazer turkisk peppar ... hmmm ... vad hände med Fazer salmiakki? Och framför allt vad hände med Fazer Lontoo Rae? Den var god, den! Jag vill inte ha den salta lakritsen, utan den söta! Tänk, så lycklig jag var när Lontoo Rae-versionen gick att köpa i Sverige. Ibland dessutom för bara tio kronor kakan!

    Nåja, du får väl recensera den där och berätta om du vet något om de andra. Och varmt välkommen tillbaka till cyberrymden!

    SvaraRadera