onsdag 3 oktober 2018

Ögonblicksglädjor!

På seneftermiddagen i dag blev det kombinerad frukost-lunch-middag på en hamburgerrestaurang i stan. Mycket hungrig. Maten slank ner, alltför snabbt. Inte bra, men så blir det ibland. Mittiallt såg jag bekanta ansikten! Det var ett möhippagäng! Men inte vilket gäng som helst, jag kände igen de flesta av de fagra töserna, även den blivande bruden. Mina elever! Så roligt, hjärtat hoppar fortfarande av glädje, de stannade upp i sin vandring efter sina hamburgare och pratade glatt som om vi setts i går! Eller var det jag som pratade mest? Så mycket som bubblade fram i den stunden 😊 Härliga minnen! Ögonblicksglädje.


Jag bara måste visa några bilder från "vårt" bröllop i somras.
Maya, brudens dotter, och Tilde, brudens systerdotter, som tärnor. 
Bruden, min dotter, skymtar i dörröppningen. 
Ögonblicksglädje.



Det var ett underbart bröllop! Enkelt, högtidligt. Minnesvärt.
Jag har på känn att det blir flera bilder an efter.

2 kommentarer:

  1. Riktiga fina glädjor! Och fina bilder, som nuddar lite till vid den stora fina minnesvärda högtiden. Du har tagit fram den så bra. En liten en som tittar på Tildes fötter, ljuvligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så underbart! Jag visste inte att det redan varit bröllop? Och brudnäbbarna, så förtjusande, klädda i prickigt, som du berättat att bruden gillar! Ja sådana ögonblick får man bevara i minnet och ta fram och glädjas åt! Tack för att du visade!
    Och så roligt att du träffade på gamla elever! Vår äldsta äldsta dotter är också lärare och hon har numera ibland barn till sina forna elever i skolan...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera