onsdag 2 januari 2019

Hirmumyrsky!

God fortsättning på det nya året! Många börjat jobba i dag, resten på måndag, 
då t ex skolorna i min kommun inleder sin vårtermin. 
Hirmumyrsky heter den sortens fenomen som härjade i natt. Jag trodde på riktigt att fönstren i sägkammaren skulle blåsa in. Tänkte att jag inte hinner ducka för flygande skärvor så det blev att flytta kuddar och täcke till soffan. Strömavbrott i flera timmar. Av och på åtminstone 7-8 ggr, emellanåt längre mörker. T o m lilla Maya i stan hade vaknat mitt i natten och konstaterat Mökkt! Undrar om stormen fick ngt kvinnonamn, hoppas inte mitt... Året har börjat bra! Jag fått in Lottopengar på kontot! 3 euro!

2 kommentarer:

  1. Ja, vilken storm det varit! Alfrida heter den här i Sverige i alla fall.
    Här har vi inte haft strömavbrott, men det har blåst ner en förfärlig massa grenar och kvistar, måste ut och röja lite!
    Grattis till Lotto-vinsten! Det är ju så roligt att vinna!
    Ha en fin fortsättning på 2019!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! :)
    Svar:Tack Lisbet!
    Ja, lugnet efter stormen Alfrida råder...med allt vad det betyder säkert för er i Österbotten och också här på Åland. Vi har varit utan ström nästan fyra dygn nu men sakta men säkert sköter elgubbarna med hjälp från både fastlandet och Sverige att vi får ordning på vårt samhälle igen. Det kanske tar två veckor innan alla här på ön har fått ström igen.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera