fredag 8 mars 2019

Sugen!



Äntligen fredag! 

En lugn kväll med tevefross ska det bli. Va roligt det kunde vara att kunna beställa hem en pizza, men tyvärr bor vi långt ifrån sådana möjligheter. 

Undrar om jag skulle få HerrHusse att åka iväg och handla något gott åt mig. Inte kvinnodagen till ära, för den dagen har nog en djupare, vidare betydelse än att jag får något botemedel till min värkande snåltand. 

Senaste helg blev det glassdrinkar mars månad till ära. I helgen blir det inga sådana. Alla fick blanda sina egna. På bilden syns min. 
Limonad, glass, grädde, karameller, kex. Jag kan berätta att det var mycket gott. Alla ingredienser är försvunna, vet inte vart.

Möjligen är jag extra gottsugen nu, eftersom jag in onsdags inledde min 40 dagar långa fasta. I fråga om vissa saker. 
Men nu tevefross. Tillsammans med två skivor knäckebröd med gurka. 
Och vatten förstås.

4 kommentarer:

  1. så mumsigt, jag får ta det lite lugnt som nybliven diabetiker.

    SvaraRadera
  2. Pizza, det var länge sedan som jag åt. Nu blev jag sugen på det, undrar om jag inte ska be mysingen hämta hem en i morgon, om vi är hemma, idag blir det kyckling.
    Din glassdrink ser maffig ut, jättegott kan jag tänka mig. Grädde, karameller och kex, härlig blandning.
    Ditt tevefross verkar inte dåligt heller.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Min kommentar försvann, försöker igen.
    Pizza så gott, har inte ätit det på väldigt länge. Vi har ju inte så långt så jag kan be mysingen hämta, men inte idag för vi får kyckling denna lördag.
    Drinken ser verkligen god ut, med karameller, glass, kex och grädde låter den god också.
    Men, din tevefrossa duger också.
    Trevlig helg och kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Åh, mums så gott det låter med din glassdrink! Det är sällan jag unnar mig sötsaker numera har fått diabetes typ 2. Visserligen bar lite för mycket socker i blodet, men man vill ju inte bli sämre... Ibland faller jag dock för frestelsen!
    Varför ska du fasta i 40 dagar?
    Kramar, Monica

    SvaraRadera