torsdag 4 april 2019

0404 till ända

Färden till soliga staden gick bra. Allt jag skulle göra där blev gjort, men oj så trött jag var på kvällen. Efter mastodontdagar är jag inte en sådan som sover gott på natten, nej tvärtom! Jag kunde gott ha sovit hela dagen igår, men det gick ju inte för sig. Plikten kallar för det mesta. Nåja det har jämnat ut sig och allt är på rade igen.

Tänk så mycket det ryms på en dag. Speciellt om man stiger upp tidigt. Det gjorde jag idag. Pigg som en mört, eller lärka. Hann med mycket, t o m förhandsrösta! Tre minuter innan dörren stängdes och min röstsedel finns nu i ett kuvert bland tusentals andra i vårt land, för att räknas den 14 april.

Innan kvällens zumba hälsade jag på småflickorna. Så underbart söt hon är den lilla nykomlingen och Maya var lika spirituell som vanligt. Och söt. Jag hade kockat mat till deras frys, vet ju själv hur mycket det underlättar om man ibland slipper matfunderingar. Fast någon bra kock har jag aldrig varit ... hmmm ... 


I morgon är det fredag, Jag längtar efter ett ordentligt kafferep. Ett lååångt sådant tillsammans med någon god vän. Mera än så vet jag inte, men roligt ska det bli.

Hade redan förträngt en sak. Efter en stunds zumbande märkte jag att jag inte bytt om. 
Gått in direkt och börjat dansa. Kjolen fladdrade... Berättar inte mera om det. Men tur att jag åtminstone tagit av mig vinterskorna!

2 kommentarer:

  1. Först: Ännu ett stort grattis till ert 5:e barnbarn! Tänk att man har kärlek kvar att ge till den nya lilla människan! Det är väl fantastiskt!
    Så trevligt det låter med ett ordentligt kafferep! Där hade jag gärna varit med...
    Din tankspriddhet är väl fullt förklarlig men tankarna på den nya lilla människan!
    Stor helgkram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ett ordentligt kafferep! Jamen, nog är det väl sjuttsingen nyblivna mormor att vi aldrig får till ett sådant.
    Du var säkert frän och ärtig i din zumbakjol!
    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera