tisdag 13 augusti 2019

Motiomera!





"Uppför en backe och över en bro". Kul att sjunga, men inte lika roligt att springa uppför backen, ej heller gå. Men jag kämpar på. Skam den som ger sig! Några steg och kliv i taget, lite längre varje dag. Jag måste måste få bättre kondis. Motiomera är ett bra ord som passar mig just nu. Men som sagt inte jätteroligt, tycker jag.

Härligt är det med regnskurarna som kommer lite hipp som happ. Hur snabbt kan en dag flyga iväg? Snart är det den 14 augusti. Men ännu en stund är det fyra månader till luciadagen.

Och hur gick det i förskolan? Theo tyckte det var bra där "men vi lärde int oss nånting nytt idag, bara regler".



1 kommentar:

  1. Motiomera var ett bra ord - alltiett! Det gör jag inte egentligen, men jag promenerar ganska ofta med min syster och hon går FORT! Och så jobbar jag lite i trädgården. Det får räcka för mig!
    Hoppas att Theo får lära sig lite mera i förskolan idag. Dom är ju så ivriga, de små! ��
    Kram, Monica

    SvaraRadera