söndag 11 oktober 2020

Talko!

Denna bild blev mig tillskickad häromdagen. Den är så fin, tycker jag! De funderar allt möjligt de där hundarna. Här är det Ranya och Milou som har en paus på promenaden. Vad månne de tänker på?

Sesian glad och nöjd.

Här hade vi talko igår, 10102020. Nio stycken människor och fyra hundar. Det är begränsning på hur många som får samlas, 10 är det nu, så vi klarade oss. Det var vedkapning och röjande. Jag röjde i garaget, Tilde storstädade, pojkarna skruvade bl a igång en gammal cykel, skytteltrafik till Ekorosk, allt möjligt blev gjort under några timmar. Talko är det bästa sättet då stordåd skall utföras. Milou var mycket nöjd då hon till slut fick sätta sig i bilen, hon somnade säkert efter vilda lekarna med Vilda, Ranya och Sesian.  


 Jag fick en nytändning och fortsätter idag i garaget, det oändliga. En regnig söndag och ute fem plusgrader. Blir perfekt med radion på högsta volym. Och jag vet att jag kommer att fastna i något igen. Men ändå riktigt taggad, som man säger.

2 kommentarer:

  1. Numera vet jag ju vad Talko betyder, det har du berättat! Det låter som ett perfekt sätt att få något uträttat! Vanligtvis är det hu just att sätta igång, som är det svåra. Men är man många, så måste man ju! Lycka till med fortsättningen av garageröjningen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Aha, då förstår jag vad du gjorde i garaget, haha...
    Talko är toppenbra! Synd nog så har vi barn och barnbarn som kunde vara med på andra sidan Ålandshav, men vi har haft lite grann egen talko idag, vi båda. Alltid finns det att göra.
    Ljuvliga bilder på alla fyrbentingar.
    Kram

    SvaraRadera