torsdag 3 juni 2021

Försommardag.


 Redan den tredje juni och det är försommar. Solen skiner, vädret är perfekt för strandliv. Då passar jag på och storstädar, inte klokt. Jag är dock inte bra på sådant, fastnar så lätt i sidogöranden, då jag hittar något som lockar 😅. Som igår. Storfiskaren på väg hemåt med sin fångst. Snabbt var jag där, inhandlade tre (3) kilo strömming. Jag måste komma ihåg att aldrig mer så mycket, två räcker bra. Tack och lov fick jag hjälp av en liten Maya. Med rensandet...  Idag fortsätter storstädningen. I väntan på att jag kommer på ngt lockande sidosprång! Stekt strömming står på menyn i flera dagar framåt.

1 kommentar:

  1. Stekt strömming (eller sill, som vi säger här nere) är ju SÅ gott! Tycker jag. Icke maken. Så det blir det aldrig här...
    Storstädning blir det heller inte här. Ska anlita en städfirma när jag har lyckats bestämma mig för vilken...beslutsvånda!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera