lördag 25 maj 2024

Sommar och sol!

 Nu måste vi faktiskt ta tag i våra kragar! Så bra jag planerat stadsresan i förrgår. Stora blomaffären, stora matbutiken och sedan kanske äta mat ngnstans. Javisst, det blev en fin dag. Men Herr Husse föreslog att vi börjar med att äta. Ok, jag är inte svårövertalad! Gigantisk portion fick jag, var tvungen att lämna på tallriken, vilket inte händer ofta. 

På väg till bilen ville jag in till en klädbutik då vi ändå var så nära. Tvingade mitt sällskap att komma med. Han lydde, men klagade nästan högljutt och ville bort därifrån. Han fick tillåtelse och
sprang ut. Vad fattas den där karlen. Nåja, jag shoppade billigt (och mycket 😄). 


Vad gjorde vi sedan? Håhhåjaa. Vi var jätteöverens för en gångs skull! Gäspade i kapp och körde hem! Dit lämnade matbutiken och blomaffären. Mätta var vi. Och trötta. 

Fortfarande inga blomster och frön. Fortfarande inte bunkrat upp i kyl och skåp. Men igår for jag faktiskt körande (tack och lov för att jag kan köra) till vår närbutik och handlade lite nödvändigheter. 

1 kommentar:

  1. Hahaha, måste bara skratta lit - så igenkänningsbart! Visst är det trevligt att äta på restaurang, men man mister lusten att gå i affärer efter det...Och kan karlar slippa gå i klädbutiker, tar dom till alla medel...
    Ha det gott, kramar kommer härifrån!
    Monica

    SvaraRadera