torsdag 19 november 2020

Planer, planer!


 Detta är kanske den mörkaste tiden på året. Veckan innan lillajul.
Sedan rullar dagarna snabbt. Julgranen kommer in i helgen. 

Den stora städningen ska bli av i morgon, sedan då jag fixat 
fredagsgöromålen 😂. Jag märker att jag börjar vara i gång. 
Kanske kört iväg den värsta tröttheten, orkar ju planera.
Ingen storstädning, utan en stor städning. 
En sådan då onödigheter ska ut ur huset. 

Nu då jag planerat klart så kan jag säkert sova lugnt.
Sedan får vi se!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt med er lillajul! Det har vi inte här - lillejulafton kallas dagen före julafton. Här blir det inte ens en stor städning, bara en vanlig. När coronan är över, ska jag hyra in en storstädning av huset...
    Men jag borde köra ut lite onödigheter först...
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, mörkt är det. Kanske blir det bättre med alla julljusen. Julstädningen tar man efter egna krafter, lugnt. Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Lite solsken här idag! Behövs i vintermörkret. Och så sätter jag upp ljusslingorna i trädgården, de lyser också upp!

    SvaraRadera