måndag 9 maj 2022

Omelett?

 Och vi var och handlade tillsammans, Herr Husse och jag. Till ett av de stora varuhusen i stan. Jag hade packat ickematsaker, tandkräm, pappersnäsdukar, småsaker osv i en tygväska och överst i den ett paket ägg. Fina ägg, inte alls de billigaste. Och nu måste jag inflika i detta viktiga inlägg en sak som jag funderat på många gånger. Varför finns det så många olika sorters ägg som heter Färska ägg? Med stora bokstäver saluförs de flesta ägg som färska. Nåja, jag valde ägg från höns som gått fria inomhus...

Och så kom vi hem och började lasta ur bilen. Och Herr Husse räckte mig min tygväska. Trodde han att jag är supersnabb? Jag hann ju inte ens ut med armen, hann inte ta tag i handtagen. KraschBom på asfalten med hela härligheten. Äggsmet. Tre av femton klarade sig. 

Och Herr Husse redde upp sörjan, tvättade också väskan.
 

4 kommentarer:

  1. Äsch då, då blev det inte ens pannkaka av smeten den här gången. Sånt händer och tur att det ändå bara var ägg. Det finns flera i affären tills ni far dit nästa gång. Jag har också funderat på det där med färska ägg. Är det inte en förutsättning att de ska vara färska när de säljs?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, man får ju hoppas att alla ägg som säljs är färska? Vem köper ruttna ägg? Vi köper alltid våra ägg hos äggbonden själv.
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så förargligt med äggen! Hoppas att ni inte behövde dem precis då, utan kunde åka och köpa nya en annan dag? Vem skulle köpa ruttna ägg - såklart ska dom var färska!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Men då, så onödigt <3

    SvaraRadera