fredag 9 september 2022

Sotare.


 Här mårar vi på. 
Precis då jag började skriva körde en bil in på gården. Välkommen säger jag till herr Sotare! Igår kl. 8 på morgonen skulle en sotare från en annan firma komma, vi väntade tre timmar och ringde sedan upp, var är han? Vi hade våra egna tider att passa och kunde inte vänta längre. Kanske farit på pappaledigt fick Herr Husse till svar. Nåja, fick en ny tid, men först i november... Ringde en annan firma. Nu är han då här, vår nya sotarmurre! Han som vi väntade på kunde ha meddelat, vi varit firman trogen i en massa år. Vi bytte nu, tack och lov att sotningsmonopolet försvunnit. Fotot från igår. I "min stad" finns nu Internationella stormarknaden i dagarna fyra. Så bra! Vädret visade sig från sin bästa sida, soligt och nästan tio grader. Jag kollade läget. På nytt i morgon, handla också annat än blommor.

1 kommentar:

  1. Fin bild och fint att ni mårar på. Sotarn är viktig och nu har ni en som kommer när ni ringer hoppas jag förstås.
    Ha det gott- kram!

    SvaraRadera