lördag 1 oktober 2022

Överraskningar!

Gårdagen bjöd på överraskningar! Jag stiftat bekantskap med en mycket trevlig dam den senaste tiden. 
Hon gav mig mittiallt en vacker blomma, en inredningstidning, nykokt 
kaffe och en smaskig bulle. De två sistnämnda försvann i ett huj, hann inte fota.

Inte nog med det denna sista septemberdag. 
På verandan fanns ett paket...

... och i det vitaminbomber.
En barndomsväninna övarraskade med 
tomater från sitt växthus och havtornsbär. 

Fyra bär åt jag med gröten i morse. Tillsammans med många blåbär.

Vilken fredag!

3 kommentarer:

  1. Vilka trevliga vänner du har, både gamla och nya! Vi hade havtornsbuskar här förut och jag minns att jag gjorde en jättegod gelé på bären! Men bären var svåra att plocka, busken har förfärliga taggar...
    Ha det gott kram från mig!

    SvaraRadera
  2. En härlig dag blev det verkligen för din del! Så trevligt det är med oväntade besök och gåvor. Havtornsbär är c-vitaminrika så det förslår. Lagom dos är precis den du tar, nästan i överkant t.om.
    Allt gott i dubbel bemärkelse!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var jag, Monica, som skrev kommentaren ovan...

    SvaraRadera