tisdag 15 november 2022

Ledande frågor...

Hittade ett mönster som jag direkt fastnade för. Tänkte att nu är det dags för ngt annat än sockor och filtar. Sagt och gjort. Lilla Line kom med mig till garnaffären och fick välja garnet till sin nya tröja. Garnförsäljerskan var ingen pedagog, tyckte jag. Hon visade rosa garner, riktigt vackra nog, och frågade Line: "Du vill väl ha en rosa tröja?" Line nickade. Hmmm. Jag tittade på henne och frågade: "Vilken färg tycker du bäst om? Vilken färg vill du att din tröja ska vara?" Ingen tvekan om saken, svaret kom snabbt. BLÅÅÅÅ. 

 

4 kommentarer:

  1. Underbart! BLÅÅÅÅ! <3
    Ungefär som i sången där lillan säger att pappa är bäst och när han frågar vem som är bäst i världen så svarar hon MAMMA!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla Line har väldigt god smak, tycker jag! Underbar blå färg men en opedagogisk garnförsäljerska! Tur att du ryckte in! Mönstret ser också fint ut, nu fick jag lust att sticka, har bara virkat sista tiden!
    Kram till både dig och Line!
    Monica

    SvaraRadera
  3. Så hyggelig. Den blå som jeg strikker er også til en liten jente. :-)

    SvaraRadera
  4. Självklart ska hon ha en blå tröja - världens vackraste färg :-)

    SvaraRadera