måndag 14 december 2009

44. Alla ljus behövs nu! Ofta strömavbrott här...

Helgen var BRA! Ljusfesten var sååå kul. Trevliga, festglada människor, god mat osv. Nu har det blivit tradition. Tack till Peter och Milla! Och förstås till alla andra som bidrog. En minnesvärd kväll, natt.
Då vi kom hem i går kväll behövde Kittys matte locka endast en gång så kom kissen i rasande fart springande från skogen! Den hade suttit i den där tallen i fem dygn. Sista dygnet måste ju ha varit fruktansvärt kallt. Nu har den så bra med sin matte hemma. Jag likaså, huset blev förvandlat under tiden jag var i jobb i dag. Nu börjar det likna lite jul här också!
För en stund sen försvann elen här igen en gång och var borta en stund. Undrar om det har att göra med kölden... Denna gång var det inte långt till att hitta ljus och tändstickor!
Ganska härligt med kölden egentligen, fast jag avskyr att frysa och hela jag sprakar. Håret är som ett tomtebloss varje gång jag tar av mej mössan. Jag gnistrar så här i juletid :) :) :) Baidövei: Jag måste ännu en gång säga att jag är så tacksam över att krafterna kommit tillbaka. Snart torde motionerandet bli en vana igen. På riktigt!

2 kommentarer:

  1. du borde ju skriva VEM som förvandlade huset så länge du var borta idag ;)

    imoron blir de promenix!

    hälsningar flickodiin

    SvaraRadera
  2. jag tyckte det sken igenom alldeles tydligt att det var du :)

    SvaraRadera