måndag 15 februari 2010

86. Perfekt skidväder!

Ingenting nytt att förtälja. Så kan jag väl säga. Mycket händer i stora världen, många hemska saker, men säkert också många bra saker. De fina sakerna ordas det dock inte så mycket om. En skojig sak som fortfarande får mej att le är en rubrik i gårkvällens text-tv i Sv1. Där stod det att en svensk missat i skidskyttet för han hade hamnat mitt i en snöstorm. Menar inte att det inte lika väl hade kunnat vara en norrman, finländare osv, men snöstormen drabbade väl också andra än just precis den svensken. Jag tycker att raka rör är bäst, säg som det är... Det skulle jag. Jag säger redan i förväg: Jag kan inte skidskytte. Men ändå, han kan ju skidskytte, han hade bara oturen att hamna mitt i en snöstorm.
Märks det att jag inte är frisk? Jag babblar.
Har i dag försökt ha bärbara på magen i sängen (så gör ungdomarna, har jag sett :) :) Väldigt obekvämt. Kämpade en stund och hittade under tiden en del väldigt intressanta bloggar. Skulle inte ha trott att jag blir en bloggmormor mittiallt. Men i stället för laptop (lapptopp? :)) på magen och somna så kom jag till att det är bättre med en god bok och sen somna! Bilden knäppte jag av min senaste stickskörd. Den lilla högen har lilla prinsessan fått.
Nu ska jag sova en stund igen, vill lämna bort febernedsättande fort. Och fort bli frisk! Nu skulle jag förstås vilja ut i skidspåret :)

6 kommentarer:

  1. så fin bild.
    du är duktig som stickar.. :) jag skulle oxå vilja ha lite tid till att göra ngt me händerna. :)
    krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du känner dig bättre nu! Tack för din titt hos mig:) Har inte sett din kommentar förän nu!!? Det har varit något fel har inte fått meddelande om kommentarer på den bloggen, dom har blivit publiserade utan mitt godkännande, ska kolla upp det nu.

    Vad fint du stickar, är inte så van stickare så jag har inte vågat mig på sockor än, men det kommer väl det oxå. Fin blogg du har!
    Kram Elsa

    SvaraRadera
  3. Tack ska du ha! Ska titta in till dej nu efter första arbetsdagen efter sjukledigheten!

    SvaraRadera
  4. Ler glatt åt ditt inlägg om svenske skidskytten och åt den coola Lisbet, med laptop på magen:) Och vilka gulliga sockar mm du har stickat.

    SvaraRadera
  5. Jo, det var nog coolt, men väldigt obekvämt. Tack och lov för att få sitta framför en skärm!
    Tack ska du ha!

    SvaraRadera