torsdag 25 februari 2010

93. Pippi!

I jobb i dag! Skönt att känna att vinterinfluensan börjar ge med sej. Jobb ännu i morgon och sen har vi sportlov! "Du är ju precis som Pippi, kommer till skolan för att få lov!" sa min chef i dag. Jag tyckte det var väldigt skojigt och bra sagt. Roligt och snällt också. Jag blev så stark mitt i allt. Jag har aldrig känt mej som Pippi, nog alltid velat vara en. Det har väl alla flickor och tanter velat. Nu och då.
Ingen kappsäck full med pengar har jag, ingen häst, ingen apa heller. I ett kråkslott bor jag dock! Och nu ska jag äta några havtornsbär, fil med blåbär. Några apelsiner blir det under kvällens lopp. Jag ska göra mej stark. Ska bli riktigt skönt med sportlov! :)

4 kommentarer:

  1. det är väl inget kråkslott heller :)

    najs med sportlov!

    SvaraRadera
  2. nå nee inte är det ju det :)
    tänker på alla vinklar och vrår och utbyggnader osv... inte likt ngt annat :)
    varifrån kråkordet kom vet jag inte

    jo najs!

    SvaraRadera
  3. Men precis så ska man göra - bli frisk lagom till loven! Min dotter reagerade när jag sa till Lilleman:
    - Vilken tur att du blev sjuk nu och inte på lovet!
    Men det vore ju så trist om han inte kunde åka till fjällen på söndag! För två år sedan blev han kvar hemma för att han fick hög feber - denna gång ska han komma iväg även om lite prickar finnas kvar.

    Här har det varit takdropp idag - underbart!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att han blivit frisk!
    Låter så härligt med takdropp! Just mars :)

    SvaraRadera