torsdag 26 augusti 2010

205. Flytthjälp!

Två veckor är det sen jag fotade nedanstående bilder vid villan. Nu är det regnigt, mörkt och kallt. Försöker envist undvika att dra på mej tjockare kläder, men får väl ge mej. På lördag är det villa-avslutning, venetiansk afton. Raketer, brasor, facklor längs stränderna i hela skärgården vår. En långt över hundraårig tradition.

Soluppgångarna får jag konstigt nog nästan alltid njuta av ensam...
Nu befinner jag mej i barnens studiestad. Deras studier inleds igen i nästa vecka. Jag får gärna agera som flytthjälp :) och tänkte mej nog en liten shoppingrunda också, men NEJ, jag orkade inte!
Laptopen accepterade kamerans minneskort. Övernattar och kör direkt till jobbet tidigt i morgonbitti. Lapplandsresenärerna är tack och lov på väg hemåt! Tack och lov.

4 kommentarer:

  1. Rökt fisk...mumma...det minns jag från min barndom. Pappa rökte fisken i en lite ABU-rök och vi ungar smaskade och njöt :)

    Så det blev ingen shopping...inga blommiga tights då :)
    Skönt att resenärerna är på väg hemåt. Ta det varsamt när du far till jobbet i arla morgonstund.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. De där villaavslutningarna låter som finlandssvenskt vemodiga tillställningar - kan ana hur Tove Jansson fick sina idéer till mumintrollens granbarrsätning och ide.
    Något år skulle det vara kul att få uppleva (nej, inte granbarrsätnningen!)

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med traditioner som är gamla, om nu hundra år är det:).
    Här åts också rökt fisk idag. Mums!
    Jättefin bild av soluppgången!

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder....
    rökt fisk brukar vi köpa på piren i Jönköping åxå...
    det är ju så gott! Trevlig helg...

    SvaraRadera