onsdag 27 oktober 2010

238. Festina lente!

Så längelänge sen jag läste latin. En hel del uttryck och ord finns kvar hos mej, fast jag inte pratat latin så väldigt ofta efter de tre åren i gymnasiet :) Den här veckan har jag fått tänka på att skynda långsamt. Har varit i jobb i tre dagar, energisk som bara den. Inte orkat så mycket extra efter jobbet, hmmm. Nåja, just rensade jag fyra kilo sik. Stekte en del och frös in resten. Har stickat lite mellan varven (! kan man det?) och nu skall jag rätta ett prov som en klass väntar på att få ut i morgon.

2 kommentarer:

  1. Ja, kan man sticka mellan varven?:D Klurig fråga.
    Skönt att du är på benen igen och på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att du är på benen igen...ta det lilla lugna tills du återfår krafterna.
    Här är det snuva på gång...igen :(
    Har en lång arbetshelg framför mig fre-mån endast 35 tim :)

    Ha en skön helg!
    Kram Stina

    SvaraRadera