fredag 10 december 2010

275. Ha rätt eller vara lycklig?

Inte världens bästa bild, men ganska vackert är det i verkligheten! I dag passar Tom Jones med sina greatest hits på hög volym bra in på mitt humör. Små irritationer, såsom sladdar, internet, datorer, "karlar", har gaddat ihop sej... och om jag inte får upp humöret tillbaka, så barkar det iväg resten av kvällen. Dessutom fryser jag, har värk i axlarna och torra händer! Tralalaaa, "smile with you..." sjunger han så vackert... Snart börjar jag dansa! Smile och världen smailar tillbaka!
Denna dags fundering:
Vill du alltid ha rätt, eller vill du vara lycklig?
Själv väljer jag att vara lycklig, åtminstone i detta skede...

4 kommentarer:

  1. Ja, så fick jag göra häromdagen och det visade slå... rätt!
    sv: snällt av dig, om du liksom bara skulle få höra hur man kan göra så kan är du välkommen att plita ner det hos mig.
    Ha en trevlig kväll, hoppas värken tröttnar och ger sig iväg från dina axlar.

    SvaraRadera
  2. Måste man välja...jag gillar bägge alternativen *fniss*

    Hoppas du får en fin helg och att irritationen går över :)

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Måste man välja? Kan man inte ha rätt och också vara lycklig på samma gång? Jag väljer båda om jag får:D
    Tur att man vet vem som får en på bra humör när det svänger åt fel håll ibland. Jag har också varit frustrerad idag..känt mig sprickfärdig.. arroganta personer kan få en att gå i tak,(kontentan är nog att man är irriterad på sig själv ,men det behöver man väl inte bry sig om-lättare att skylla på andra) fryser gör jag också och har värk i knäna..är en epidemi på gång, månne?

    SvaraRadera
  4. Ja hur ska man kunna väja här då?? Man kanske inte blir lycklig om man inte får rätt.
    Nej du, här blev jag kluven.

    Kram Maidi

    SvaraRadera