söndag 12 december 2010

279. Ha en riktigt härlig Luciadag!

Alldeles just är det Luciadagen! Så mycket det är som skall göras i ordning för denna dag. Klänningar, skärp, glitter, ljuskrona och allt möjligt som tänkas kan. Ljuskronorna är ett evigt problem och jag brukar tänka att det är väldigt få karlar som håller i trådarna inför denna dag! Luciadagen är nog kvinnornas dag egentligen! Eller har jag fel?
Sökte ett speciellt sparat urklipp om Lucia, har det i mina gömmor någonstans, men hittade det inte nu. Hittade istället detta klipp som jag sparat.

Vill du att dina barn skall bli begåvade - läs många sagor!
Vill du att dina barn skall bli ännu mer begåvade - läs fler sagor!

6 kommentarer:

  1. Så sant så sant! Ha en fin lucia i morgen. Skriver litt om Lucia i morgen jeg også - det vi si, jeg har skrevet det allerede, men så blir det publisert i morgen kl. 09.00.
    Klem :-)

    SvaraRadera
  2. Tur att du påminde mig, jag borde kanske krypa till sängs så att jag orkar lyssna till lite skönsång imorgon!

    SvaraRadera
  3. Tur att luciadagen är lång, jag har sovit den första delen, läääänge och skööönt.
    Ha en riktigt fin ljusfylld luciadag!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar, har en gamal dockvagn från 50-talet som dockan kommer att få ligga i, Kommer med bild på detta då hon fått fina kläder.
    Ha en fin Luciakväll kram Elsy

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det ett företag med Luciafirande.
    Måste säga ändå att antalet pappor har ökat på våra föreställningar, och de sköter med heder familjens videokamera ;)
    Mammorna springer som galningar med de nystrukna lusselinnena och förmanar sina barn
    ...men härligt är det.
    Och bara en stjärngossestjärna gick sönder i år ( pojkarna tror ju att det även går att fäktas med attiraljerna ;). ...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hade en fin luciadag.
    Jag hade lite vänner hemma på mat och glögg igår...trevligt sällskap och många skratt och sent blev det.

    Idag är jag trött :)
    Kramen till dig.

    SvaraRadera