måndag 13 juni 2011

409. Kattfarm!

Jag har inga djur, utom kanske dammråttor här och där. Förr för länge sen hade jag en framtidsdröm, hundkennel. Pga omständigheter blev det inte så. Av någon anledning har jag ändå hamnat att ta hand om ett par katter under de senaste åren. Inte får ju barna ha med sig sina katter i studielägenheterna. Bekvämt då att lämna dem här... Tack och lov har jag en man som pratar med katter. Och de svarar... Senaste vecka fanns det plötsligt en katt till här. Så nu får man vakta att Findus och Kitty (två damer) inte äter upp nykomlingen, som heter Svartis, Sotis, Tassu, eller vad lilla prinsessan bestämmer sig för. Nåja. Här finns många kattskötare nu. Jag styr kosan mot jobbet. Passar på denna molniga, härliga dag. Tolv grader. Perfekt!

13 kommentarer:

  1. Ha en perfekt dag!
    Damer äter inte upp nykomlingar, som en tröst bara! :D

    SvaraRadera
  2. Det blir inte alltid som man tänkt sig :)

    SvaraRadera
  3. Här svalt och skönt i dag. Får kanske något gjort här inne i hushållet i dag, behövs:)

    SvaraRadera
  4. hejsan
    katter är underbara djur men egensinniga på sitt sätt....
    vi har 5 underbara katter,väldigt olika individer alla 5.
    här är det riktigt regnruskigt väder idag, men ett kalas väntas ikväll,yngsta dottern fyller år kul kul
    kramar lolla

    SvaraRadera
  5. visst är det härligt att få vara kattvakt lite nu som då? ;)

    SvaraRadera
  6. just nu är de i svartaste laget. Tummarna. Får nog sitta med dem i blöt hela kvällen:). Här har jag båda växthusen klara, med mängder av tomatplantor (jag är nog inte riktigt klok:)), gurkor sådda, basilika och rädisa. Nu skall jag prata med dem och visa min tummar för dem alla dagar...så...nog blir det säkert som du säger.
    Sätt opp skyltar i snabba tag. Ordning på väggubbarna skall man ha!:)
    Ha en fin kväll du också!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Skönt med lite svalka! Tänk att man kan tycka det - vi som har längtat efter sommaren så...

    SvaraRadera
  8. Härligt med gosiga katter och de verkar ju trivas hos er för det verkar ju bara komma flera som vill bo hos er:o)))

    Ha en riktigt fin vecka

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  9. Katter er herlige dyr. Vi har en hund og en fugl.
    Nå har vi fått 18-20° med et par dager med rekordvarme. Det var deilig etter den lange, kalde vinteren. Bare 8 arbeidsdager så er det ferie. :-)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera
  10. Kattvakt skulle jag också kunna tänka mig att vara, men då skulle nog vår Knutte bli ganska sur tyvärr..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Lyckliga du som har tre katter! Skulle också vilja ha några men två av vovvarna tycker alldeles för mycket om dem... lille Nisse fattar inget!
    Tänk vad varmt ni haft, här har det varit mer uthärdligt och helt underbart. Och både regn och åska har vi fått så vi klarar oss ett tag!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Jag vet! Fast just NU har du ju tre katter:)

    Kramelikram

    SvaraRadera
  13. Älskar bara dessa små rovdjur.Alla mina är "in the pink heaven".'*

    Skulle det komma en katt i min väg,som ingen vill ha nu efter sommaren, då förbarmar jag mig om den.

    Såg att Du inte vet var det växer smultron, överallt utmed gångvägarna en bit upp.Där växer dom här i Södertälje.
    Såg Dig inne hos Maidi.

    SvaraRadera