måndag 11 juli 2011

434. Får jag lov... :)

"Nu känner jag mig rysligt fin. Jag tror jag frågar herr Kanin, om han vill dansa vals med mig. På ängen med förgätmigej..."
Bästa radiokanalen för mig denna sommar är Iskelmä! Där spelas "alla mina låtar". Lätt att sjunga med och valsa till. Musiksmaken varierar, är nästan allätare. Och visst tar jag mig en svängom på köksgolvet till all slags musik, då det känns så. Som till kaninsången :) Ibland blir det balettsteg. Då är jag ensam.
Det händer sig att jag tar hoppsteg och piruetter fastän jag inte är ensam. Det är min familj van med. MEN: Har inte piruettat med gäster här. Mest skonsamt så!!!
Nu börjar det åska igen!

4 kommentarer:

  1. Vill se piruetter på köksgolvet :-)

    Fint blått bord, förresten.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle aldrig kunna få till en piruett. Bara en ren olyckshändelse isf :)

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga skapelser som sitter på ett vackert bord och tittar på dina piruetter. Jag drar en liten vals för mig själv nu och då jag också, både på köksgolv och bagerigolv. När det vill ut så skall det ut...glad rörelse som genererar likt en dynamo...tror det smittar. Är uppvuxen med en dansande mamma och grannfru (ps. så har jag lärt mig dansa och jag har också ett ärr på den ena handen när vi snubblade på köksmattan och föll ut genom köksfönstret med buller och bång, haha- sex år tror jag visst att jag var)
    en finfin dag önskas med kram!

    SvaraRadera
  4. Hej, jag igen som knackar på!

    Det är alltid roligt när folk har intresse av samma sak. Det finns mycket att diskutera och lära av varandra.
    Getabocken är ett kännetecken för Geta kommun, eftersom vårt kommunvapen är en getabock:).
    Vår logo är den lilla häxan Petta.
    Vi i vår tur väntar på att få litet regn, men kan nog få vänta ett tag ännu.
    Ha det gott hela dagen!
    Kram!

    SvaraRadera