tisdag 12 juli 2011

435. Mellandag.

Idag har det åter igen varit en mellandag. En sådan dag då jag passat på att göra en hel del små ärenden, som samlats på hög. Vädret lagom svalt och molnigt :)
T ex att köpa ett nytt glas till en tavla. Jag steg på en plastkasse och tyckte att det kraschade så konstigt under foten. Jojo, ramen och motivet klarade sig, men glaset var krossat i små bitar. Inget blod alls :)
Ett annat "smått ärende" var att hitta ett mönster till pippitröjan som jag håller på och stickar. En dag försvann mönstret och jag har letat både på villan och här hemma. Överallt. Men icke! Lyckades nu få tag i en kopia :)
Dessutom kom jag mig äntligen iväg till posten med ett par paket! Inte så enkelt nuförtiden, då "vårt postkontor" inte finns längre! Lite mer anstaltande nu att få postärenden gjorda.
Passade förstås på att handla då jag befann mig i staden.
Vackra små förpackningar flög in i korgen!
Nänns man använda så vackra servetter?
Det räckte ju inte med ett paket, för det fanns ju flera motiv.
Visar senare, för nu blir det liten tupplur för att orka med Harrypremiären.
Tror den är sju minuter över tolv inatt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Lisbet !

    Vilken underbar liten servett.Nja, det vete 17 om jag skulle ta fram, det ska vara om Kungen & Silvia kommer på fika.
    Fast det är ju knappast troligt eller hur.Kanske att barnbarnen skulle uppskatta det, eller min Dotter. Ja nu har jag inga så fina,och inte kommer dom heller.Så jag får ha mina servetter i lådan under diskbänken.Hinner samla på mig flera olika sorters servetter innan de dyker upp.De är varken roade eller har tid.
    Och inte fick jag komma.antingen så jobbar dom eller så var F2 som fyller 7 den 13/7 på camping med Farmor+sambo.Nu slutar jag vänta, har snart druckit upp saften.
    Känns lite deppit ibland, men det går över.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Javisst skulle det varit foton på väskorna. Försökte, men de blev inte bra... Får återkomma med nya!
    Skönt att få undan småärenden, de tar minsann sin tid de också!

    SvaraRadera