söndag 17 juli 2011

437. Sköna dag!

Idag har jag tagit ett hopp! Har inte landat ännu. Ett ordentligt dopp ska det bli! Skriver lite kryptiskt för att jag själv ska minnas dagen då mycket förändrades. Berättar sen :)

Ännu hela fyra veckor kvar av semestern. Några möten är inbokade i början av augusti, resten av dagarna tar jag som de kommer.

Vilket härligt sommarväder det är i år! Lagom portioner av regniga och soliga dagar. Allt bra, utom trettigradiga värmeböljor. Regniga dagar är perfekta för t ex pyssel, böcker, handarbete, akvareller. Eller bara vara någonstans, var som helst. I min villaväska har jag slängt tidningar som jag inte hunnit läsa under vintern, har hunnit beta av en hel del hittills. Nu ska jag sätta mig i lepolassin med en stickning och dagens tidning!

7 kommentarer:

  1. Så vidunderligt skönt det låter och så spännande dessutom!:) Undrar vad du har tagit för hopp?

    Njut och ha det bra!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! 4 veckor till, helt otroligt =) man har ju blivit människa igen! Hunnit med lite av varje bara vara, umgås med härliga människor o städat i gömmorna (mindre kul-men skönt) ;)

    Ha det så bra!
    Kram Carro

    SvaraRadera
  3. Hei Lisbet. Tre uker ferie igjen her. Vi har fine dager på Sørlandet, men vender nesen nordover igjen om et par dager. Også spent på hva det er for et hopp. :-)
    Har sittet og lest de forrige innleggene dine - så herlige servietter. Nydelige motiv.
    Ha en fin dag.
    Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera
  4. vad härligt det låter, själv har jag tre veckor kvar... Måste skaffa mig en lepolassi till hösten när det blir rea!
    Trevlig söndag till dig/Elsa

    SvaraRadera
  5. Gööötttt!! Du gör precis rätt....
    slappa på bara.
    Hälsningar Ullamaria

    SvaraRadera
  6. Hej ! Klart du kan få vinbärspajs recept
    rör ihop 1½ dl mjöl+2 dl havregryn +3/4 dl socker + ½ tsk salt+1 tsk bakpulver
    blanda ihop -smält 159gr smör rör i mjöl blandningen .
    rör ihop vinbär med 2msk potatismjöl 1 dl socker - lägg i en form-lägg över smör/mjöl blnadningen
    putt putt in i ugn 30 min ca. i 200 gr.
    Man kan ta vilka bär man vill och det går jätte bra med frysta bär .Idag blanda jag hallon och svarta vinbär , de blev mums ..LYCKA TILL

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bild! Ibland behöver man hoppa, så lätt att stelna till annars...

    SvaraRadera