fredag 29 juli 2011

448. På cykelsemester!

En lång resa blev det innan vi var framme. Bilden tagen vid soluppgången ngnstans i Tforstrakten. Fönstret svettas pga många svettiga, sovande tågpassagerare.
Vi startade hemifrån halv två på natten och var framme i Åbo åtta.
Till Mariehamn anlände vi lite över två på eftermiddagen. Alltså en resa
på lite över tolv timmar :) Och det var faktiskt inga pauser någonstans...
Vädret var perfekt på sjön. (Okänd karl på fotot...)
Vi har cyklat cyklat cyklat. Fina cykelvägar, kunde inte vara bättre. Jag sitter nu och väntar på morgonmålet som snart serveras. Vi blev väckta av brandalarmet för ett par timmar sen. Alla hotellgäster snabbt ut. Det visade sig att det var ngt med elen som utlöste alarmet. Räddningsbilarna har kört iväg och lugnet är tillbaka.

Snuvig är jag och min man, ja jag kan inte berätta vad han råkade ut för igår. Säger bara det att mycket plåster har gått åt till hans tå. Tror det har slutat blöda nu... Han ska ha crocsen på fötterna då vi cyklar idag, sade han. Om det inte går, så cyklar jag ensam :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar