fredag 2 september 2011

469. Fredagshandel!

Så fort tiden går. Redan fredag. Hösten närmar sig med stormsteg. Dock inga stormar ännu. En vecka är det sedan vi firade villaavslutning. Man firar alltså slutet på sommaren. Hm, det skulle jag kunna filosofera lite över... Egentligen är det ju ganska sorgligt. Eller? Kanske är det så att vi vill liva upp det sorgliga med raketer, brasor, facklor osv? Hmmm... nåja....
Min man är på väg hem. Han tog en vända via Haparanda och ringde och frågade vad jag skulle behöva från IKEA!!! Jag var totalt oförberedd på detta, men fann mig mycket snabbt :) Här satt jag och handlade med honom genom att "bläddra på datorn". Det var sååå kul. Att hemifrån kunna säga att det ännu för en halv timme sen fanns sju stycken kvar av en viss lampa som han inte hittade är ju helt otroligt! Och visst hittade han lampan och den andra saken som det fanns 173 kvar av och han inte trodde fanns... Resten hittade han enkelt... :) Tänk vilket tidevarv vi lever i! Nu skall jag sticka en stund, länge sen sist. Titta på deckarna jag inte hann med under veckan som gick. Imorgon blir det mycket röja!

6 kommentarer:

  1. Ja hur klarade man sig förr när inte mobiltelefon och internet fanns.
    Så härligt att kunna handla via soffhörnan från Ikea och få det hemkört genast!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Vad snäll han är din käre man...IKEA-besöket är kanske en liten kompensation för att han varit borta ett tag..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag logistik när den fungerar som bäst:)
    Tappa inte någon maska när det drar ihop sig i deckaren
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att slippa vara där själv, säger jag ;)

    SvaraRadera
  5. Hihi, kul att handla sådär.....min man gillar inte alls att gå på IKEA....men det gör jag :)

    Ha det bra!
    Kram Carro

    SvaraRadera
  6. Va?! Ringde han och frågade vad du ville ha från IKEA?! Men vilken man du har ;) Nog för att min också är bra men det vette rackarn om han skulle fråga nåt sånt :))

    Sv: Jag har ingen märkvärdig kamera. Det är en vanlig kompakt kamera som snart är 6 år. Men den tar bra bilder. Fast det är en digital systemkamera jag vill ha. Är begränsad med den jag har nu. Hoppas du hitter en kamera som passar dig. Inte lätt det där. Finns en uppsjö av dem. Trevlig helg !! :)

    SvaraRadera