onsdag 18 januari 2012

543. Ingenting nytt under molnen.

Ingenting nytt att förtälja, så heter det visst. Dagarna går och snart är det helg igen. Tredje dagen utan telefon och DET känns konstigt. Ingen kan nå mig, jag når ingen, känns det som. Jag är van att vara uppdaterad något så när med åtminstone barnas kommanden och faranden... Ibland i alla fall. Nåja, min man har ju sin telefon och den fasta telefonen finns kvar. Med den fick jag i går veta var min telefon finns! Tack och lov för tekniken.
Kände mig väldigt förväntansfull inför dagen som bl a skulle bjuda på solsken på eftermiddagen. Så blev det inte. En mulen dag utan snöfall, som omväxling! Det blev en tvärtomdag, speciellt på jobbet, men allt blev trots allt riktigt lyckat! Änglarna är från min samling.

7 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det var tur:) Att vi fann varandra!
    Hoppas att du och din telefon också finner varandra snart.
    Imorgon har de lovat snöfall i rikliga mängder här.
    Ha det gott Lisbet!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. hejsan Lisbet !

    Har Du sett "Änglar finns dom" med Jarl Kulle och Christina Schollin, fem gånger såg jag den.Då tyckte mean det var porrigt.
    Nu skulle jag nog tycka den är barnslig.

    Ha en fin kväll.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Intet nytt er godt nytt er et ordtak i Norge. Så flott at du får telefonen din tilbake. Takk for hyggelig kommentar, og ja, jeg er enig med deg!!! Ha en fin kveld. Her prøver jeg ut en ny brødoppskrift, så kanskje det blir gode nystekte brød til kvelds. Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det är att läsa om dina skidturer med frågvist barnbarn! Tänk vilka otroliga frågor man kan få - det gäller verkligen att inte avslöja hur överraskad man blir av ämnesvalet!

    Och ett stort tack för din gulliga kommentar ♥

    SvaraRadera
  5. Söta änglar!
    Jag blev också besviken på den utlovade solen.
    Tänk så konstigt det har blivit, att man känner sig väldigt isolerad utan mobilen. Skönt att du hittat den:
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Visst är man beroende av sin telefon, och allt annat elektroniskt också för den delen? Det är nog konstigt hur mycket vår värld har ändrats på några årtionden, vi hade ju inte ens vanlig telefon före jag var i tioårsåldern....
    Samalar du på änglar? Jag är förtjust i änglar, men sällan köper jag någon åt mig själv, desto kärare är de jag äger.
    Ha det gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Men vilka söta änglar du har där.. De skulle passa i min samling också.:))
    Du undrade om mönstret till min sjal och det finner du här http://virkning-crochet.blogspot.com/2011/02/sjal-i-karleksknutar.html
    Nu har jag gjort 3 st i olika färger men de är jätterola att göra så det kan bli fler..
    Här regnar det och någon snö har vi inte sett ännu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera