tisdag 31 januari 2012

549. Rena köldböljan!

Väderleksprognos för min kommun de kommande fem dygnen!!!

Jag fryser, sa lilla björn.
Klä på dig, lilla vän, sa hans mamma.

Replikerna finns i en härlig sagobok om Lilla björn. Lilla prinsessans mor fick den av mig då hon var liten. Jag kan den utantill, nästan. Läst den åt barnen åtminstone hundra gånger. Nu finns boken hos lilla prinsessan. Skall återkomma till den!

Nu håller jag mig inomhus. Inga promenader, pga kylan. Dessutom har min vänstra lilltå igen fått sig en törn i ett hörn som mittiallt var där det inte skulle vara! Lilltån har jag "tejpat" ihop med de andra tårna... Den blir nog bra igen! Hasat mig fram i jobbet och har i kväll en bra ursäkt att sitta hopkrupen i soffan med täcke omkring mig, endast stickningen och lite av huvudet syns.

Jag fryser, sa lilla björn.

5 kommentarer:

  1. Åh kära du...Din kommentar hos mig fick det att vridas om i hjärtat och jag blir så ledsen för din skull. Jag beklagar verkligen....

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Jag kan se dig sitta där med täcket runt omkring dig! Hoppas dina tår mår bättre snart.

    Fy, vad kallt ni har det, men kommer du ihåg när vi gick i skolan och det var ännu kallare, -42 tror jag det var så vi satt med ytterkläderna på oss i klassrummen?

    Här i södra Frankrike är det också kallt, det snöade en bit upp i bergen idag. Här hos oss regnar det och är plus 2.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tackolov ligger Stockholms köldkurva några snäpp högre upp, men jag vill inte heller gå ut - inte förrän solen får upp temperaturen till minus fyra!

    Tänk så lyckliga vi är som kan ha varmt och skönt inomhus!

    SvaraRadera
  4. Väldans vad temperaturen kommer att sjunka hos er...
    Låter också som en bra ursäkt att stanna under täcket!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag fryser med! Har lust att bara vara inne och mysa. Usch, att slå tån så, det gör ont! Ha en mysig kväll med filten och stickningen, sen när det är dags!
    kram

    SvaraRadera