torsdag 1 mars 2012

569. Japanska sågar!

"Japanska sågar, sågar igenom trä med otrolig precision och lätthet - Sågar på drag!"
För många år sedan investerade jag i några sågar åt mig själv :) Har fått hålla i dem hårt
för att "någon" inte ska glömma att de faktiskt är mina! Jag lånar gärna ut dem, men...
Denna såg är favoriten, den ryms riktigt bra i handväskan!
Vad allt rymmer inte en kvinnas handväska?
Behändig att plocka fram om man hamnar att såga sig fram! :) :) :)
Här är resten. Olika storlekar och olika bett. En annan gång ska jag visa vad jag snickrat!
Nåja, får nog erkänna att jag mycket sällan har den lilla sågen i handväskan, men den är perfekt att såga kvistar med... Sågarna är superbra och jag är mycket nöjd med mina!

7 kommentarer:

  1. De är toppensågar. Håller med. Bra till det mesta som skall sågas snabbt och behändigt.

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Perfekta sågar o lätta för barn att använda då de är i så bra storlekar.
    Nu blev jag nyfiken på vad du har snickrat, så visa snart vad du gjort :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha,ha, ha bara du inte blir haffad av polisen men den i handväskan :)

    SvaraRadera
  4. Har aldrig provat någon japansk såg, men dom ser bra ut!
    Ska bli kul att se vad du har snickrat!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Helt underbara sågar, riktiga "tjejsågar", när jag köpte japansågar för flera år sedan röjde jag som bara den ute, ända tills jag fick ryggskott. ;)

    SvaraRadera
  6. Disse har jeg ikke sett tidligere, men de ser veldig bra ut. Gleder meg til å se hva du har snekret. Ha en fin kveld. Klem :-)

    SvaraRadera
  7. Men oj så liten och nätt såg!
    En sådan vill jag gärna ha :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera