onsdag 5 september 2012

653. Du ska inte bara!

Från och med denna morgon ska jag öka mina morgongöromål. Brukar för det mesta förbereda jobbdagen på morgnarna, är uppe med tuppen pigg som en mört. Ska försöka göra undan åtminstone en icke så trevlig uppgift, såna finns det ju också. 

Sluta lägga saker framför dig, det gör det bara besvärligare - och tristare. Om du märker att du drar på ett beslut eller ett göromål, gör det direkt på morgonen så slipper du ägna hela dagen åt att bygga upp ett motstånd inför uppgiften! Första steget skrev jag om i inlägget 637. Som nummer två får frukosten i går vara och morgnarnas göromål blir trean!


Sticksömmen har kommit fram igen. Åtminstone i går.

Nu ska jag skriva rent ett protokoll!

2 kommentarer:

  1. Lycka till Lisbet!
    Så där tänker jag nästan jämnt och ständigt. Men tillsvidare så tänker jag bara...får nog ta mig i kragen och så hjälps vi åt på något sätt. Pushar

    kram

    SvaraRadera
  2. Uppe med tuppen - är jag aldrig. Om jag slipper. Och det gör jag för det mesta...
    Här kommer energin på kvällarna, tänk så olika vi människor är!
    Lycka till med din föresats!
    Kram, Monica

    SvaraRadera