onsdag 17 oktober 2012

678. Två dagars höstledighet framför mig och sedan helg!

Andra saker kom emellan. Det blev ingen färd till norra grannstaden i går. Vilken dag det blir beror på vädret. Kanske båtfärd på lördagen... sista gången för i år. Resten av ledigheten får (= måste) vara oplanerad! Men grannstäderna både i norr och söder ska få besök. Tidpunkten är mycket diffus. Nu ska här njutas av oplanerade dagar! Såhär ser de kommande fem dygnens väderlek ut, enligt Foreca. Skojigt med lite regn emellanåt!




Virpi Pekkala tolkar barnens förväntan väldigt bra! 
Själv står jag inte och väntar. 
Varken med skidor eller skridskor!!! Nåjaa, nåjoo, lite med skidor.

Det är kommunalval i vårt land. I dag inleddes förhandsröstningen. Jag var på 
plats och min kandidat fick min röst. I fråga om den saken finns det ingen tvekan :) 
Söndagen den 28 oktober är den egentliga valdagen.

6 kommentarer:

  1. Tack för ditt besök och din kommentar till min vinst !
    ja så glad jag blev , superkul ..
    Här har inte kommit en enda droppe regn idag .. ovanligt , för det har kommit ganska mycke sosta tiden .. men dagar försvinner ändå !!
    Ha det bäst ....

    SvaraRadera
  2. Detta väder, inte lätt att planera sin ledighet...

    SvaraRadera
  3. Nåja, det ser ju ut att bli lite sol vid 9-tiden på lördag...
    Man får glädja sig åt det lilla!
    Skönt för dig att vara ledig ett par dagar, hoppas att du får det lugnt och skönt!
    Här väntar jag aldrig på snö - skulle helst slippa!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag är nog som den lilla på bilden. Måste bara skaffa skidor allra först:)
    Njut av ledigheten!

    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild...tänk om man kunde vara mer som barn. Kram

    SvaraRadera
  6. Halloj igen!
    Har haft det lite körigt på sistone och inte suttit vid datorn mycket.
    Gjorde det stora misstaget att byta bloggadress utan att informera alla innan, typiskt mej....
    nu måste jag börja leta upp alla igen.
    Längtar efter snön....Kramar Ulla

    SvaraRadera