fredag 14 december 2012

703. Och så blev det helg igen.


Känner mig riktigt duktig! Klarade resten av arbetsveckan. Gjorde mitt bästa, ibland kan man inte mera än så!

Just hemkommen från ett ranttande omkring. Skulle handla mat hit hem inför helgen... Hmmm, glömde det mesta. Kafébesök med döttrarna inför veckoslutet har blivit en (o)vana, inget undantag i dag. Så skönt att få sitta en stund i lugn och ro och summera veckan och planera kommande tider. Endast vagt, inga planer i detalj. Det vill ingen av oss. Men oj så vi väntar på julen. Då får vi frossa i att umgås hur mycket (eller lite? :) som helst. Dottern med två barn på kommande är tillsagd att ta det mycket mycket lugnt. Jag kan inte ens andas ett ord om hur det känns med allt. För mig och alla oss. Och nu for min Man och handlade mat. Med Ranya. Hmmm?

3 kommentarer:

  1. Tack för trevlig stadsrunda! :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland kan man inte mera än så, helt rätt!
    Förstår din känsla inför de två som är på kommande. Det är stort på många sätt, extra stort för er, tror jag.
    Självklart måste Ranya handla mat med husse!:)

    svar:
    :), så ska vi, ja. Jag tar kameran med. Som vanligt.

    Oj, stackars dig! Förkylning och lungelände som håller en vaken kan man vara förutan, skönt att det har ändrat till det bättre.

    Rätt tankar, det finns så mycket att känna glädje för.
    Tack Lisbet, se till att krya på dig ordentligt, vila upp dig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre!
    Det låter väl mysigt med kafébesök med döttrarna! Vår äldsta dotter och jag har varit och handlat julklappar idag och lunchat idag och det var så mysigt, tyckte jag!
    Förstår att du oroar dig för dom två kommande, men det går säkert bra!
    Sv: Angående min nya blogg: Det är bara en tillfällig sådan, som äldsta dottern och jag gör tillsammans, till mellandottern och hennes familj, som är i Thailand och ska stanna en hel månad.
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera