söndag 16 december 2012

704. Tips från mig i juletid! Åt mig själv också.


1. Var självständig.
Julpynta, julstäda,
som du vill ha det.
Jo, det har jag gjort! Pyntat alltså. 
Borde jag fota jullandskapen? :) :) :)

2. Krama dig själv och låt ingen
förringa vad du åstadkommit.
Nej, nej det kan ingen. Jag är nöjd, jättenöjd. 

3. Låt inte andras hets dra dig med.
Du behöver inte göra fem
sillinläggningar bara för att
präktomänniskan gör det!
Jag har inte bakat, inte kockat något alls.
Tänker fara och handla en dag...
Inget onödigt. Skriver lista i förväg.

4. Planera för kul motion
under julhelgen. 
DET ser jag fram emot! 
Ska göra något varje dag.
Inget tomt löfte det.

5. Kom ihåg att det finns
ett liv också efter julafton.
Gläder mig redan över tulpanerna
och att vi snart går mot ljusare tider.

6. Dra ner på aktiviteter som
inte är livsnödvändiga!
Det gör jag varje dag. Diskuterar
med mig själv och så blir det att jag 
hoppar över väldigt många "måsten" och 
"borden". Och tänk att det går bra ändå!

4 kommentarer:

  1. Ja, tänk att det går bra ändå!:)

    tredjeadventkram

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra tips. Här är en som aldrig stressar före jul. Tro mig! Det blir julafton ändå, haha. Men det var en bra lista du satt upp. Och du får gärna visa dina landskap!!
    Hoppas du har en fin tredje advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Så kloka ord! Ska tänka på dom när det känns lite stressigt...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Bra tips det här.. Det blir alltid bra och alla blir mätta och belåtna..

    Kram Maidi

    SvaraRadera