torsdag 10 januari 2013

717. Sjukstugan.

 Blommor piggar upp en sjukling. Feberhostavärkvärkrosselfrossasvettosv knackade på försiktigt hos mig lagom till helgen och riktigt med besked på söndagen. Trodde inte det var sant. Dit for alla mina planer för veckan. Men naturligtvis kan jag förstå det, sonen bar hem det till jul, min Man låg sjuk i en vecka, fortfarande krasslig. Och sedan kom turen till mig, som hade fått en så bra början på året med allt! Jag har dock inte fört smittan någonstans, det lilla får jag vara nöjd med! 
Ranya har varit fundersam, men hon anpassar sig så lätt, till och med lärt sig att det kan vara skönt att ligga inbäddad i ett svalt täcke! Och jag kan inte annat än hoppas att bli frisk så fort som möjligt och nu ska jag lägga mig igen, för detta skrivande var ganska ansträngande!

7 kommentarer:

  1. Hejsan Lisbet !

    Usch ocg fy för förkylning.
    Trodde bombis jag skulle få något,
    efter besöket på Tom Tits i Måndags.
    Var så rosslig och hostid/snuvig i morse.
    Men det blåste väl bort i snöstormen.

    Fina tulpaner. Ska köpa det nästa gång jag handlar om de inte är för dyra.Tyckte jag läste
    19:- nej det var rosor.

    Du får ta och krya på Dig

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Du ska ta det lugnt och vila, för det är banne mig sega basilusker. Jag var mer eller mindre däckad i nästan fem veckor, ena dagen bättre andra sämre. Krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Det ÄR seeega basilusker, så vila, vila så mycket du bara förmår. Du vinner på det. Vi är fortfarande hackiga och hostiga...inne på tredje veckan nu.
    Önskar dig fort frisk!

    Karinkram

    SvaraRadera
  4. Vila dig frisk!

    Kryakram från mig.

    SvaraRadera
  5. Men fy också! Är i det där själv fast utan feber nu iaf. Och inget finns det väl att göra åt det heller antagligen förutom att vila och nåt annat orkar man ju ändå inte. Kom ihåg att dricka tillräckligt med vätska :)

    Krya på dig!!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Oj då, trist att bli sjuk! Vår yngsta dotter blev jätteförkyld med feber (influensa?) när dom skulle flyga hem från New York igår och det hade inte varit kul att flyga i det tillståndet, berättade hon idag! Så var glad, att du är hemma i alla fall!
    Krya på dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Låter inte särskilt trevligt med denna flunsa. Tur att du har Ronja som sällskap.
    Dina pippisockor var så fina. Jag har stickat några par vantar av den sorten och de är visst jätteroliga att göra. Krya på dig.

    SvaraRadera