torsdag 18 april 2013

762. Keltainen toukokuu!

Så häpen jag, vi, blev då jag kurvade via ena båthamnen i förrgår! Isen smälter!!! Tilde såg i kikaren att 
det är isfritt där långt borta. I helgen blir det nog att ta termos med sig och sitta och njuta här på stranden.


Gott hälsobröd med mycket pipplor och hela, frysta, lingon brukar jag baka då andan faller på. 
Den andan har fallit på ganska ofta den senaste tiden.


Ett lite festligare fackligt möte var jag på häromkvällen i Campus Allegro. Tyckte att de gröna ljusen lyste så vackert genom glasen, så det måste ju fotas. God mat och trevligt möte och vacker körsång. Mittiallt blev jag uppvaktad med blomster och presenter! Höll på att ramla av stolen av förvåning! Och ännu: Aldrig förr har en kör sjungit speciellt åt mig. "Keltainen toukokuu" som jag tycker så mycket om och som för mig innebär så många fina minnen, gjorde sitt till att det blev en oförglömlig kväll. 

2 kommentarer:

  1. Himmel så vackert med alla ljusen. Du fixade en fin ram till också. Keltainen toukokuu är vacker, så jag förstår att du njöt.

    Snart, snart drar isen vidare och försvinner för den här vintern, båtarna läggs ut och vi drar iväg ut på böljan den blå, hej o hå, hej o hå....

    ha en fin torsdag Lisbet!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild du har fått till med det gröna ljuset genom glasen och den gröna ramen! Imponerad! Och så roligt att du blev firad!
    Så skönt för er, att isen smälter. Här har det varit full vår ett par dagar nu.
    Men nu åker vi i morgon...
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera