fredag 19 april 2013

763. Tråkigt med helg, eller?


Jag kom hem för en liten stund sedan. Dagarna tenderar att bli jättelånga 
nuförtiden. Tolv timmar borta i ett streck börjar bli vardagsmat. 
Jättetråkigt att det redan är helg igen. Oj, vad skrev jag? Tråkigt??? 
Hmmm, DET kan jag inte hålla med om. Faktiskt inte.

Kylskåpet är tomt, men det är nyskurat i hela huset. Tack Herr Husse! 
Knäckebröd (om det finns?) med gammal sill är jättegott som fredagsmys :) 
Alltid hittas det något, det är jag säker på. Och baidövei så älskar jag sill!!! 
Och knäckebröd låter så härligt då man tuggar det med inlevelse! 
Vågar ännu inte kolla om det finns ngn Oivariini... för det tror jag inte att det finns! 

Ranya drar in en massa sand och grus eller vad det är så det känns 
riktigt skönt att gå på nystädade golv. Suck så härligt med fredag och omtanke.

Njuter av de vackra blommorna som jag förärades med i början av veckan.
Och till slut:
Vilket råddigt inlägg!
Trevlig helg!!! 
:)

2 kommentarer:

  1. Sill på knäckebröd är toppengott och Oivariini är inte alls nödvändigt. Sillen räcker!:)
    svar:
    Nej, men nu vet jag:)...
    Det är på tiden att vi får känna av våren litet mera...den blir så kort annars.
    Snart tuffar vi ut på böljan den blå eller hur? Du där och jag här...
    Jaaa, vi njuter förstås av kvällen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja,jag håller med och blev så sugen på sill, nu, men det är slut, förstås! Hos mig alltså. Ha det så bra och njut av kvällen, helgen i det nystädade huset:)

    SvaraRadera