torsdag 1 augusti 2013

802. Bara en kund.


Innan du läser detta så skall du veta att det mesta är bra för det mesta. Jag måste bara skriva av mig lite grann. Var i dag, torsdag, väldigt nära att sätta ett par paket gammal bacon i kundvagnen. Av gammal vana tittade jag på "sista datum" och märkte att några paket hade sista datum 23.7 och många 30.7. Ville förstås påpeka detta för någon ansvarsperson. "Mitt" varuhus blev jag väldigt besviken på, eftersom chefen inte ville ta emot mitt klagomål. Det hjälpsamma butiksbiträdet ringde upp sin chef så att jag skulle få prata med honom (henne?) direkt. Men inte fick jag audiens. Det verkade som om jag ju endast var en kund, ingen han kände. 

Hur många har handlat gammal bacon i det varuhuset den senaste tiden? 

Dessutom är det rötmånad.



Jag kan bra handla "gula-lappar-mat", men då är det inte fråga om
mat som hade sista datum i förrgår eller förra veckans tisdag. 

Det andra varuhuset som säljer mycket "gula-lappar-mat" gäller det 
att se upp med, för hälften av gångerna dras inte 30 % bort i kassan. 
Så summan av denna litania eller vad det heter: Gott folk, kolla datum 
och kolla era kvitton!!! Då är det mesta bra för det mesta. 
Och nu har jag skrivit av mig lite grann.

(Fortsättning den 2 augusti: Varuhuset fortsätter att vara "mitt". 
Jag fick ett telefonsamtal för en stund sedan. Allt är upprätt. )

1 kommentar:

  1. Ja, fy, vad man kan bli besviken och arg ibland. Och ännu argare och mer förorättad blir man, om ingen ens vill höra vad man säger!!!
    Men det verkar som om det rett upp sig, vad jag förstår?
    Bra gjort!
    Kram, Monica

    SvaraRadera