fredag 2 augusti 2013

803. Blickstilla.

En vecka kvar av ledigheten och det känns bra att snart få börja jobba igen!

 Här är det något som fångat Ranyas intresse och hur jag än försökte få henne att titta 
på mig då jag fotade, så satt hon och var helt uppslukad av det som var på gång längre bort.

Hon är en så fin hund och en mycket viktig familjemedlem. Enligt Yngre Herr Husse är det Ranyas schema som ska följas i första hand, sedan kommer övrigas faranden och kommanden. Och så är det ju.

Nu ska Äldre Herr Husse och jag åka iväg till en ö över hundra kilometer bort. Först alltså 110 km med bil och sedan blir det en 10 minuters båtfärd. Ranyas rutiner ska inte rubbas, det sköter Yngre Matte om. Hon tar också hand om Yngre Herr Husse, som drabbats av samma sak som i våras, men nu börjar vara på bättringsvägen! 

2 kommentarer:

  1. Hmmm,jag tycker att jag känner igen det där med hur hundens vanor styr...
    Min syster och svåger (grannar till oss) skaffade hund för snart ett år sedan och sedan dess har deras vanor ändrats betydligt! Och faktiskt mina också, eftersom min syster och jag ofta går långpromenad med vovven på eftermiddagarna! Så det är bara till det bättre!
    Hoppas att du och maken får en trevlig tur och att det snabbt blir bra med yngre herr husse!
    Kram från mig!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hon är så fin!
    Jag tycker att de vita "tofsarna" hon har i öronen är så häftiga :)
    Hoppas du har haft en skön ledighet...
    Jag har två arbetsdagar kvar sen semester i fyra veckor.

    Största kramen till dig!

    SvaraRadera