onsdag 15 januari 2014

Favoritårstid?

Ingenting nytt. Dagarna kommer och går. Lite snö har vi fått, men inte ännu så mycket att "man" behöver skotta. Mellan tio och femton grader har det varit de senaste dygnen. Vi börjar snart vara förbi den mörkaste tiden och snart börjar solen värma igen. Suck, så jag väntar :) Till dess tar jag vara på dagen som är.

Aha. Äntligen kom Ranya in. Hon trivs som fisken i vattnet, vintern är hennes favoritårstid (inte min) och helst vill hon vara ute. Hon vet det inte ännu, men på söndag ska hon och jag på kurs. I skogen. Jag fryser redan.





4 kommentarer:

  1. Nej, det är inte min favoritårstid heller. Snarare tvärtom, faktiskt!
    Igår var det ju lite vårkänning här och det är definitivt ljusare, men än kan det ju bli vinter.
    Februari brukar vara vår värsta månad. Men idag har det varit 5-6 grader varmt, doch moönigt och grått.
    Hundkurs ute i tio-femton minusgrader....brrrrr! Du får springa dig varm!
    Varm kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert en spännande kurs för henne där hon får stifta bekantskap med nya kontakter. Du får bylta på dig ordentligt och ta med dig något varmt att dricka.
    Själv längtar jag till att få andas in vårluft.

    SvaraRadera
  3. Nejdu, det här är minsann ingen favorit-tid.. Grått, trist och deprimerande och just nu viner det snö runt knutarna också..
    Vi har ingen snö ännu och jag vill ingen ha för när Julen regnade bort så kan det kvitta.
    Jösses vad sur jag låter nu då :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera