torsdag 17 april 2014

Sakta in...


Ja hur gick det med godiset? Det gick jättebra! Somnade. 

I kväll har vi varit på lillebrors 50-årsfest. Riktigt lyckat. Bror rektor bjöd på en fin fest. 
Jag höll ett tal! Och läste visst också någon epistel som vår mor ville att vi skulle begrunda. Kloka ord, på finska. Varken talet eller det andra var jag förberedd på, men spontan och redo för det mesta brukar jag vara. 
Nu vet jag inte om jag ska slänga mig i säng eller vaka in Långfredagen. Känner mig behagligt trött. Stilla veckan har varit allt annat än still hittills, nu är det på tiden att sakta in...

GLAD  PÅSK!

9 kommentarer:

  1. Wow, hålla ett improviserat tal, det skulle jag aldrig våga! Jag har bara hållit tal en gång (vad jag kan minnas) och det var till min favoritkusins 60-års-dag. Då hade jag skrivit hela talet - på vers! Det har jag lättare för...älskar att skriva julklappsrim och sånger till folks födelsedagar etc!
    Nu önskar jag dig och hela din familj en riktigt skön och avkopplande påsk!
    Kram från mig!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Fick hålla ett helt oförberett tal på sonens bröllop, å det blev hur bra som helst. I dag skall jag på väninnans 50-års kalas. Glad Påsk :-)

    SvaraRadera
  3. Glad påsk!
    Ha en fin, lugn helg!

    kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en härlig påskhelg!
    Hoppas att den blir lugnare än veckan har varit...

    SvaraRadera
  5. Fortsatt trevlig helg till dig, kram.

    SvaraRadera
  6. Så det var godiset som vann, eller? Påsken är ju inte slut än. Hoppas du kunnat sänka tempot. Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du haft en riktigt skön helg och att solen värmt lika fint hos dig som hos mig!

    SvaraRadera
  8. Hoppas nu att din Påskhelg varit lugn och skön och jag önskar dig en god fortsättning på påsken..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Hoppas du haft en trevlig valborg.
    Må så gott!

    SvaraRadera