onsdag 16 juli 2014

Var sak har sin tid!

 Hittade detta foto från november. Snö i bakgrunden. Buketten höll länge, minns jag. Men, men... Tack och lov för foton! De kan plockas fram, de vissnar inte. Om jag tittar, plirar och andas in, djupt, så kan jag fortfarande känna doften... Funderade en stund, varför fick jag blomstren... Jo, jag hade ju varit sekreterare och avtackades. Och jo, jag var glad att min tur var förbi. Sekreterare, det var inte riktigt min grej. Inte just då vid den tiden.
Var sak har sin tid! Snart är jordgubbssäsongen förbi. Förr hade vi ett jordgubbsland och alla möjliga andra sorters land. Nu ingenting. Föreslog åt Herr Husse i dag att vi kunde ha egna jordgubbar nästa sommar. Det passar perfekt nu i vår livssituation! Vi skaffar plantor och  gör i ordning ett land i höst. Nehej, nej nej! Nu vet jag inte om jag ska fortsätta med mina planer eller ge upp... 

(He he he, Stackars Herr Husse. Han vet nog redan hur det kommer att bli :)

2 kommentarer:

  1. Var sak har sin tid som du säger. Kanske husse skulle vara glad om han fick äta jordgubbar ur eget land nästa sommar? Man behöver ju inte odla hektarvis, kanske börja i liten skala. ;)
    Nanne

    SvaraRadera
  2. Haha, somliga saker tar lite längre tid att få igenom...
    Kram, Monica

    SvaraRadera