torsdag 18 juni 2015

Skrifter...

Jag var till stadsbiblioteket och lånade sommarläsning. Man får låna bokkassar över sommaren. 
Välja vad för sorts böcker man vill ha. Tycker om deckare så det blev en sådan kasse.

Ingen av böckerna har jag läst förr, så nu blir det läsa av. Jag läste mycket förr, men det har inte hunnits med de senaste åren. Men man hinner nog om man vill, så är det med allt, det gäller ju vad man prioriterar. Så böcker! Here I am! Here I come!



En annan slags skrift fanns på min bilruta häromdagen. Jag hade jättebrått, det vet jag. Skulle fram och tillbaka in till kontoret för att hämta en nyckel. Glömde dra upp handbromsen (drar man upp den???) och så hade bilen rullat iväg. Och jag kan lova att gatan inte lutar!


Och jag måste bara skryta på mig själv. Hehe, vad jag är duktig. Zumba i går och gym i dag. Lagom mör nu. 
I zumbasvängarna hängde jag sällan med, tror (= vet) faktiskt att några tårar blandade sig med svettdropparna från pannan. Det kändes riktigt hopplöst. Men inte ger jag upp. Inte behöver mina steg vara så perfekta, och det kan nästan inte bli värre än i går. Alltså går det bättre nästa gång! Gymmet går däremot som en dans :)

Och bilarna klarade sig bra.

2 kommentarer:

  1. Vilka snälla människor, som "bromsade" din bil, så att inga skador uppstod!
    Böcker är en nödvändighet för mig, har alltid en på gång och läser alltid en stund innan jag ska sova!
    En solig och rolig midsommar önskar jag dig och de dina!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. men skitt vilken lapp.blev du inte skraj att det skulle ha blitt nå skråmor.Och sen.. bara finska böcker..jag skulle inte kunna läsa en av dem..då min finska är urdåligt...Baka går däremot bra på finska...haha..kramar till dej i kölden o regnet.

    SvaraRadera