söndag 31 januari 2016

Fotoplock!


Jag sorterar bilder nu och då. Snart blir det väl klart? Nå nee. Inte blir det klart, men roligt skulle det vara att få sådan ordning att fotoböcker vore prydligt uppradade i en hylla, eller flera hyllor. Böcker att visa, att bläddra i. När man vill. Sådär som "förr-i-världens" album. Bökigt med Ipad, telefon, bökigt med moln, för att inte tala om att släpa med sig bärbara. Visa för t ex barnbarnen eller över 90-åriga mor och far. Titta här nu då jag visar... Jag bläddrar framåt (och du tittar i min takt)... Huudåå.

Min traktordator måste tömmas på foton allt emellanåt. Jag har två externa hårddiskar, varav den ena har gömt sig... Så nu är det den saken, leka lite kurragömma. Dessutom söka efter bärbara. Kuckkuuu! Var är ni?

1 kommentar:

  1. Jag har klistrat in i fotoalbum i hela mitt liv, ända tills för 1 1/2 år sedan. Så nu har jag 60 (!) st album i lite större än A4-format. Roar mig just nu på kvällarna med att titta igenom dom och drömma mig tillbaka. Det blir ett par, tre album per kväll...
    Men sedan jag började blogga, känns det inte lika nödvändigt med papperskopior och album längre.
    Ha en fin söndag, här skiner solen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera