fredag 12 februari 2016

Bra jobbat!


Tänkte börja dagen med en klagovisa, men se det gör jag inte. Tänkte berätta om tulpaner som inte varit så fräscha som de sett ut och annonserats om, de två senaste gångerna jag köpt buketter har det hänt sig så. Kunde berätta om det ena och speciellt det andra som förvånat mig och även gjort mig ledsen. Nej, knarrande knirr knarr från morgonen förstör hela dagen.

Tänker på positiva saker, såsom att det redan är 12 februari! Träffar sonen nästa helg! I dag träff med trevliga människor, nya bekantskaper. Senare i dag en väninna som jag inte träffat på 2 år! Har minskat i vikt, 2,4 kg! Ska faktiskt köpa nya tulpaner i dag. Och salladsingredienser m.m. trots helgen i antågande.

Dessutom. I går fick jag vingar som jag flög med en lång stund. Blir glad då jag tänker på det. Inte tyckte jag att jag fått så mycket gjort på jobbet, men då jag rapporterade vidare, fick jag höra: BRA JOBBAT! Tänk, att två ord kan vända på ens dag. Det finns många liknande ord. Dem ska vi använda!

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt, Lisbet! Sådana ord ska användas mycket mer! De kan faktiskt göra en människa glad hela dagen! Och längre ibland.
    För en massa år sedan var jag i en affär och provade kläder. Då sa, en för mig helt främmande, dam i provhytten intill: "Åh, så snyggt det sitter på dig - klär dig verkligen!" Det glömmer jag aldrig.
    Och jag är också glad att det redan är 12:e februari!
    Ha en riktigt fin helg med nya, fina tulpaner!
    Kram till dig, Monica

    SvaraRadera
  2. Det behövs så lite egentligen för att göra en glad.
    Vi behöver alla bli bättre på att göra varandras dagar till något lite extra.
    Vi bestämmer, tycker jag, att nu ska vi tänka och handla positivt.

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera