söndag 16 oktober 2016

Voff voff det kommer gäster!

Huujeedamej vad jag frös i går! Inte först, det var skönt att stiga ur bilen och andas frisk luft och göra jobbet och sen köra vidare till nästa objekt. Men för mycket stillastående. Inte speciellt varmt klädd, tygskor i vått gräs, kalla hus, osv, gjorde att då jag kom hem vid skymningen, ganska frusen, slängde mig på soffan med filtar runt mig. Frös så till den milda grad ännu efter en timme så jag hoppade i duschen och stod väl där i en evighet.


Slut efter veckan och så där som man kan se ut då man är utschasad, trött och just-kommit-från-duschen hände det sig på det sättet att hundarna, som lagt sig till ro vid Herr Husses ben, hoppade upp och började skälla och yla så till den milda grad. Vi fick gäster! De var jättevälkomna, helt klart! Men det var lite humor i det hela. Klockan var väl ett då de for och jag var fortfarande klädd i badrock och yllesockor.

4 kommentarer:

  1. Sådana oväntade besök blir ofta de mest lyckade! Det blir en så avslappad stämning!
    Här är det riktigt gråväder idag men fortfarande nästan 10 grader varmt!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Spontanbesök är oftast de mest lyckade. Sådana var mera vanliga förr här hos oss men nu händer det mera sällan tyvärr. Också jag ringer och frågar om det passar att jag kommer över på ett besök...synd att det har blivit så men alla har så fullt upp i sin vardag så man känner att man inte vill störa. Man borde nog låta bli, "störa" på istället och överraska mera. Ja, göra spontanbesök helt enkelt.
    Den här tiden på året brukar man lätt frysa, innan man har fattat att det faktiskt är kallare igen. Tänker på ordstävet: att man ska frysa in vintern och svettas in sommaren. Här har filtarna kommit fram. Skönt att krypa inunder en sån när kvällen komer.
    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Tygskor i oktober? Klart att du blev frusen! jag var också frusen efter vårt mustande, men insåg inte det förrän jag stod i duschen hemma. Tänk, så man kan njuta av varmt vatten!
    Det där med spontanbesök är lite knepigt, här i Sverige tror jag att det är vanligare i Norrland. Eftersom jag jobbar hemifrån kan jag bli lite störd om det kommer folk vid olämpliga tillfällen. Har drabbats några gånger när det verkligen inte passade. Men som ofta beror det också på vem det är som kommer!

    SvaraRadera
  4. Svar:
    Uppriktigt sagt Lisbet, vet jag inte vad jag var. Tuff, trotsig eller...? Jag bara gjorde som jag gjorde. Man vet inte längre när grottan i berget behövs igen, hoppas aldrig på grund av ofred i alla fall. Godmorgonkram!

    SvaraRadera