söndag 13 november 2016

De små tingen!

Nu är min skördetröska till dator slängd i väg! Tack till sonen, datageniet "hemma" över helgen, som gjort i ordning en muskeldator :) med alla tillbehör, åt mig. Nu är det då bara att vänja sig vid nymodigheterna! Jag är mycket mycket tacksam. Detta kort skannade jag från ett annat rum hit till datahörnet! Samma sak skall också lyckas från Ipaden och telefon. Men en sak i gången.

I dag är det fars dag. Första advent efter två veckor. Tiden går snabbt, inte hinner jag ha tråkigt. Varje dag bjuder på en skimrande möjlighet, den tar jag vara på. Skulle aldrig kunna säga: Usch, vad jag har tråkigt! Ledsen kan jag vara ibland, men det är något annat.


Texten på kortet har väl inget med datorn att göra :) men passar varje stund. 


3 kommentarer:

  1. Tur att man har barnen, som kan mer om dessa "nymodigheter" än vi! Jag behöver egentligen också en ny dator, kör för närvarande med en lös hårddisk, men det går bra och jag drar mig för att lära mig alltihop nytt...
    Ett mycket klokt tänkespråk idag.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag är inne på min tredje dator på två år....så kan det gå och skönt är det att den jag har nu inte krång....nej, jag vågar inte ens skriva det högt utifall att den...

    Ha det gott- kram!

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att man håller fast vid den invanda tekniken och drar sig för att "uppdatera"... Men det brukar bli bra när man väl vågar ta steget!

    Vi har haft lite solsken idag, annars kommer ju mörkret bara tidigare och tidigare på eftermiddagen. Men det väl så det ska vara...
    Kram

    SvaraRadera