tisdag 8 november 2016

Härliga barn!


Vi har ingen snö här. Det ser ganska vitt ut, men det är rimfrost skulle jag säga. I södra delen av vårt land har det däremot kommit massor med snö. En "halv meter" till lär det ska komma i morgon. Jag berättade i dag åt gossen på bilden, att hans morbror som bor i Hfors sagt att de har mycket snö där. "Jag har nog sagt åt Jesus att han ska kom hit med snö, men han har int gjort det nå." Så sade Niko och han och Theo fortsätter att i sin aftonbön be om snö.

Gossarna hittar emellanåt på hyss och man kan märka det i god tid ibland och kan avbryta hysset innan det går för långt :) Något var på gång och jag sade åt dem att de får vänta, de kan inte göra det om ingen vuxen är med. Då tog Theo Niko i handen och sade åt mig: Det går nog bra, Niko är ju vuxen!

1 kommentar:

  1. Hahaha, ungar är för roliga! Man får många goda skratt i deras sällskap!
    Vårt yngsta barnbarn (i Stockholm) kom ut i morse och utbrast: Oh my God, så mycket snö!" Hans mamma undrade lite var han hade hört det...
    Här snöade det lite nu ikväll, för första gången, men det var väldigt lite.Det får gärna låta bli för min del!

    SvaraRadera