söndag 14 maj 2017

Morsdag


I går var det födelsedagsfest hos Maya, hennes mor fyller i dag och fadern för nån vecka sedan. En fin dag var det. Jag var tvungen att sova fastän det var tidig kväll då vi kom hem, skulle ju orka titta på schlagerfestivalen. Lyckades sedan hålla mig vaken under programmet, men inte vet jag vad det var... Tyckte låtarna var jämnsega hela vägen. Programmet i sig var inte heller speciellt bra. Bättre förr! 

I dag har vi firat morsdag. Många grattisar fick jag från barn och barnbarn och en lugn, fin dag blev det. Eftermiddagen tillbringade jag tillsammans med mor och far och de gladdes över barn, barnbarn och barnbarnsbarn som hälsade på från morgonen till sena kvällen. 

Kortets text:

I dag är det en bra dag att
fnittra
som ett litet barn.
Dansa
som om man aldrig 
skulle ha haft bekymmer.
Glädjas
och leva i ögonblicket.

2 kommentarer:

  1. Svar:
    Ja, mitt i allt så är de där! De där blåa
    Ta dig tid Lisbet, det enda du har är tid.
    Jag vet, jag vet...
    man har ju så förbolt mycket att göra hela tiden ;)
    Lätt för mig att säga men jag retas förstås lite grann. Det vet du ju.
    Härligt med regn, för det behövs. Det regnar här också just nu.
    På söndag tror jag att jag ska ta mig en promenad.
    Ha det gott du med!
    pst. håller med om melodifestivalen. Det känns som om det var bättre förr.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så trevligt med en födelsedagsfest för hela familjen på en gång!
    Så ni har redan firat Mors dag; det gör vi här sista söndagen i maj. Och eftersom jag fyller år den 30 maj och vi gifte oss på min födelsedag, så brukar vi fira alltihop på Mors dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera