söndag 25 juni 2017

Röd limonad och grisar!


Den röda limonaden fick jag faktiskt fick leta efter i affärerna, inte så populär längre, det ska ju vara CC, P, PM osv. Nåja, den som letar, och det var ju Tilde förstås, som inte gav upp, hon hittar. Grisar inköptes också. Sedan blev det faktiskt så att mormor firade missommarn lite solokvist, orkade liksom inte hänga med. En riktigt skön helg har jag haft och allra bäst är det alltid då jag vet att barn och barnbarn har det bra. Då har jag det själv också. 

Och för en stund sedan åt Tilde, jag och sonen, grisar och drack limonad.
Inte måste allting vara enligt recept och formulär, vid någon viss tid och dag.

1 kommentar:

  1. Åh, om det där sockriga på bilden är en gris, så är jag en gottegris! Den ser vansinnigt god ut!
    Och visst spelar tidpunkten när man firar ingen roll! Vi firar ofta julafton på annandagen om döttrarna firar med sina svärföräldrar på "riktiga" julafton!
    Ibland är det skönt att vara för sig själv bara man vet att barn och barnbarn mår bra!
    Kram till dig!
    Monica

    SvaraRadera